fredag 10 augusti 2012

Hemma igen..

Hemma efter några händelserika och intressanta dagar. Vistelsen började med ösregn, men sen blev det bara bättre och bättre. Under höjdpunkten, Edinburgh Military Tattoo, var himlen molnfri. Det blev en magisk upplevelse och vi var så nöjda. Edinburgh är en spännande stad och vi lyckades pricka in den mest hektiska veckan, Festivalen. Hela staden firade med gatumusikanter och andra ekvilibrister. Vi bodde på universitetsområdet, och där var det fest dygnet runt. Hur orkar folk?

Eftersom brittisk mat inte är speciellt lockande varierade vi oss. Det blev kurdiskt, sudanesiskt (!) och libanesiskt. Libaneserna avgick med seger, men strax efter kom kurderna. En lustig iaktagelse på alla tre restaurangerna; man serverade inte alkohol, men gästerna var välkomna att ta med sig eget dricka, som man villigt hjälpte till att öppna. Jag måste forska närmare i varför det är så. Först tänkte vi, kanske av religiösa skäl, men libaneser är ju inte enbart muslimer..Det har förmodligen något med tillstånd att göra, men jag får återkomma i frågan. Jag lägger in ett par bilder som inte säger mycket för någon annan än mig, min likväl...



Inga kommentarer: