torsdag 5 april 2012

Påsk..

Idag har vi Skärtorsdagen, och påskkärringarna surrar omkring i luften. Själv ska jag jobba, men är ledig resten av påsken. Förra året var det rena sommarvärmen (sägs det), men i år blir det mera måttligt. Dessutom ska det bli snöväder imorgon.

Nu susar jag omkring med sommardäck igen. Det blir lite tystare i min ändå rätt bullriga bil. I jämförelse med makens, då..

Har börjat läsa en bok av Anne Cleeves igen, Glass Room. Trodde först att den skulle handla om Shetlandsöarna som vanligt, men den här gången befinner vi oss i Northumberland, till och med längre norrut än Yorkshire. Det gillar jag. När jag läser på min surfplatta kommer jag på mig själv med att försöka bläddra som i en vanlig bok. Läsupplevelsen är alltså perfekt, och jag saknar inte pappersboken.

Inga kommentarer: