måndag 30 april 2012

Lite underligt, men okej då...

Häromveckan skickade jag efter en jacka, en väldigt speciell, engelsk jacka, på nätet. För att den inte skulle bli för tight över tuttarna lade jag till en storlek. Den storlek jag brukar köpa på tröjor. När paketet kom, öppnade jag den med spänning och provade. Jackan var enorm! Nu såg jag framför mig allt bestyr med att skicka tillbaka, och inte visste jag vilken storlek jag då skulle ta. När jag visade jackan för maken ville han prova den och tänka sig, den passade perfekt! Han ville ha den! Bra, men jag vill också ha en, så idag ringde jag till företaget och berättade att de råkat skicka en herrjacka istället för en damdito. Icke! Det är tydligen en unisex-variant. Hur ska man veta det? Jag har lusläst och det framgår inte alls. I beskrivningen av storlekarna står exempelvis att L motsvarar 42-44. Hur skulle ni tolka det? Damjacka, säger jag då. Jag frågade killen i andra sidan av luren vilken storlek jag då skulle ta, och det vågade han inte svara på. Förslaget blev att klämma till med en storlek och sen byta. Orka! (som ungdomarna säger). Jag funderar på att prova i en butik och sen skicka efter. Det blir i alla fall hundratals kronor billigare. Nu går maken omkring med en jacka som jag vill ha och jag blir utan..

Inga kommentarer: