tisdag 17 januari 2012

Ett infall...

Fick plötsligt för mig att jag ville ha en Samsung Galaxy Tab. Upprinnelsen till anfallet var, att  jag hämtade hem en bok från Amazon.com till min mobil. För att läsa en bok är mobilens skärm lite för liten, och boken innehåller dessutom bilder. Efter en natts sömn besinnade jag mig och insåg att det är en onödig utgift. Jag får vänta tills det kommer en läsplatta av Kindles kaliber, annars får jag helt enkelt köpa en Kindle. Nackdelen är att där finns nästan uteslutande engelska titlar och ibland vill jag ju läsa svenska böcker också. Maken och jag har kommit överens om att inte köpa fler böcker, det finns inte plats och jag har ju gjort slut med bibblan.

Igår åkte lilla barnbarnet pulka för första gången i sitt snart ettåriga liv! Vilken skitvinter vi har! Kommer det inte mer snö och kyla, kan det lika bra bli vår direkt.

Inga kommentarer: