lördag 27 augusti 2011

Så var det slut för den här gången...

En enda dag kvar av semestern, sen tillbaka till jobbet.

Vi har haft ett par varma dagar, med temperaturer uppåt 25 grader. Det är fortfarnde närmare 20 och klockan är 23. Det är nog den sista värmen för i år, men det kommer en ny sommar.

Idag blev det Bondens marknad igen, ett sant lördagsnöje. Jag har ett visst system när jag handlar där. Som tur är står de olika försäljarna på samma plats år efter år, och jag handlar av samma och maken bär. En viss trängsel blir det, men det är bara mysigt. Det är trevligt att så många är lika intresserade som jag av ekologiska grönsaker och annat smått och gott. Det är ju inte så att det är extra billigt, snarare tvärtom.

En stor besvikelse var dock, att mitt favoritcafe i Axels park har bytt ägare och har inte alls samma fantastiska smörgåsar. Varför är det alltid så att nya ägare försämrar ett bra koncept? Det är inte första gången jag upplever det. Så småningom hamnade vi hos Lasse i Parken istället och det är ett säkert kort, tack och lov.

Inga kommentarer: