fredag 12 augusti 2011

Hemma efter en underbar vecka...

Yorkshire Dales var alldeles fantastiskt! Maken var en utmärkt bilförare även i vänstertrafik och vi råkade inte ut för några missöden. Smala vägar och lokalbefolkning som körde fort, men han bemästrade det utan problem. Jag skulle inte ha velat sitta bakom ratten, och jag hade all tid i världen att titta på utsikten. Vi hittade några riktigt spännande ställen, bl.a två borgar från 11-1200-talen. Så välbevarade att man kände de berömda historiska vingslagen.

Jag hade på önskelistan att åka upp till North York Moors, där vi var för två år sen, och nu blommade ljungen! Det hade jag inte väntat mig, i augusti, men jag var naturligtvis tvungen att ta några bilder. På grund av dimma den dagen, kunde jag inte få några bilder över vidderna, men några närbilder på ljungen blev det i alla fall.



Under hela vår vistelse pågick oroligheter i de stora städerna, men det var inget som påverkade oss där ute på landet. Vi följde händelserna på TV och man kan bara beklaga.

Inga kommentarer: