måndag 7 februari 2011

Nu är hon två veckor...

Det är inte så lätt att bli mormor heller..Visserligen är det tredje gången, men den här gången har jag uppnått mormor-ålder och helt plötsligt blir jag orolig när inte allt går som på räls. Man borde ju bli säkrare med åren, men så är det tydligen inte, i alla fall inte för mig.

Här sitter jag och väntar på ett litet paket, kan väga högst ett par hekto, som ska levereras med bil från UPS. Vilken idioti! Varför kan man inte skicka det med posten och lägga det i brevlådan? Jag har själv inte fått välja fraktsätt, så jag kan inte påverka alls. Jag ger mig sjutton på att man kommer med en stor skåpbil och kör in mitt lilla paket på en pirra. Ska det va, så ska det va...

Dagarna blir ljusare och ljusare. Det är lite vår i luften, men det är ju på tok för tidigt, så det är bara att vänta på snö och kyla igen. Men ljuset är huvudsaken. Jag har svårt att förstå hur mina släktingar som bor långt norr om polcirkeln orkar med vintrarna, men det är naturligtvis en vanesak. På sommaren får dom ljus så det räcker och blir över istället.

Inga kommentarer: