torsdag 27 januari 2011

Värsta oron över..


Äntligen har jag med egna ögon sett mitt nya barnbarn. Sista tiden har varit lite kämpigt för de nyblivna föräldrarna, men nu handlar det mest om att lära känna den nya lilla människan. Jag tyckte att hon lyssnade väldigt uppmärksamt när jag höll henne i famnen och pratade, kanske hon känner igen min röst. Älskade lilla barn!
Jag kunde inte låta bli att köpa en jättesöt overall från claire.dk till lilla Norah.
Min favorithund Boston, har blivit av med sin manlighet idag, så han är nog inte så kaxig just nu, men det är snart glömt och han kan fjanta vidare. Han lyckades förstöra familjens TV häromdagen, så inte behöver dom ha tråkigt där borta i Sala. Alltid händer det nåt kul när han är i farten!
Annars har min vardag mest bestått av arbete, men efter den här veckan lugnar det ner sig lite. Kylan har återvänt och det är jag nöjd med. Hellre högtryck med kyla och sol än lågtryck med fukt och grå himmel. Alla håller inte med mig där, men vi är ju faktiskt bara i januari ännu.
Till min förfäran upptäckte jag häromdagen, att Fettisdagen infaller ovanligt sent i år. Inte förrän 8:e mars! Lång väntan på första semlan, ännu en princip som ställer till det för mig. Jag vill inte ta ut något i förskott. Precis som med Julmust och Edamerost...

Inga kommentarer: