måndag 14 februari 2011

Första rätte från matkassen tillagad..

Det blev en böngryta, med både vita och svarta bönor. Gott. Jag har lite synpunkter på att man inte kör med enbart fullkornsprodukter. Även om det är ekologiskt, vill jag bland annat av hälsoskäl ha fullkornsvarianten av exempelvis ris eller nudlar. Jag skrev en liten blänkare om det, och fick till svar att man lägger i fullkorn ibland, men att barnfamiljer har problem med det. Tråkigt, för jag tänker inte sänka standarden enbart för att det här är ett bekvämt sätt att handla på. Jag ska ge det hela en rejäl chans, och varannan vecka lagar jag ju mitt eget käk.

Imorgon blir det en spansk tortilla, alltså en omelett. Där får jag minska på potatisen som inte är bra för maken.

Igår avslutades den hypermoderna versionen av Sherlock Holmes, som har gått i tre avsnitt på SVT. Fantastiskt bra! Denne excentriske detektiv är lika härligt udda i vår moderna miljö. Jag undra om man kan säga att han har diagnosen boarderline, denne märkliga figur? Det sägs att BBC håller på att spela in fler avsnitt, och det får vi verkligen hoppas.

Inga kommentarer: