torsdag 18 november 2010

Så kan det gå..


Jag har för första gången på många år groddat alfalfafrön. Jag köpte en gullig burk i Renee Voltaires butik i Farsta. Jag följde receptet på fröpåsen; en halv deciliter frön. Blötläggning och sköjning. Problemet var, att burken var för liten för den mängden frön. När det började gro blev burken knökfull och jag fick ha upp groddarna i en annan burk. Dom blev också alldeles för veka och ynkliga. Nu äter vi upp dom små stackarna, sen ska jag göra ett nytt försök med endast 2 matskedar frön. ( Det var för övrigt det som stod i den lilla broshyr som följde med burken )


Nu har jag sett den nionde av tio avsnitt av Brottet. Hur spännande får det bli?!


Yogan går alldeles utmärkt. Det är en rörelse, eller snarare position, som jag inte klarar lika länge som instruktören, men snart så..

Inga kommentarer: