tisdag 26 oktober 2010

Vilken apparat!

På jobbet har vi just nu en massagestol, förmodligen på prov, men väldigt välutnyttjad. Jag provade den i en kvart och det var mysiga femton minuter. Den knådade och klämde, ja det var som om den levde. Hade jag 50 000 att lägga på vad jag ville, så skulle det bli en sån mackapär, helt klart.

Jag brukar inte delta i tävlingar, men idag har jag skickat in "mitt snabbaste recept" till tidningen Hälsa. Priset är en receptbok från
Ekolådan. Nu väntar jag med spänning. Receptet jag skickade in är en egen komposition, som blev till när jag tog vad jag hade hemma. Vi kan kalla det:
Bönpytt (alla ingrediensr är naturligtvis ekologiska, så det skriver jag inte i receptet)

1 burk eller paket Blandade bönor
1 purjolök
6-8 soltorkade tomater i olja
10 kalamataoliver
buljongpulver efter smak ca. 1 tsk blir bra (Renee Voltaires Lantbuljong)
några skvättar Chiliolja (också Renee Voltaire)
100 g Fetaost

Fräs strimlad purjo i lite olivolja. Tillsätt strimlade tomater och halverade oliver.
Pudra över buljongpulvert och häll i sköljda och avrunna bönor. Chilioljan skvätter du över men var försiktig, den är brutal!
Puttra en liten stund och smula sen över Fetaosten och låt den smälta in litegrand.
Servera tillsammans med en fräsch sallad och njut!

Inga kommentarer: