söndag 24 oktober 2010

En innedag..


Idag har jag inte varit utanför dörren. Dels för att vädret är för trist och dels för att jag inte behövde.


Yngsta dottern meddelade att hon skulle bli väldigt sugen på äppelpaj och min goda vaniljsås vid 18-tiden, så det var bara att sätt igång. Alltid lika mumsigt. Vi kunde även skicka med ett nybakt surdegsbröd när dom sent om sider åkte hem igen.


Just nu läser jag Mia, Sanningen om Gömda av Monica Antonsson. Det är en upprörande läsning, eftersom jag och många, många med mig läste Gömda, som en dokumentär bok i början på 90-talet.


Sen har maken och jag avverkat tre (!) avsnitt av Sherlock Holmes! Vilken fantastisk underhållning.


En väldigt mysig söndag, alltså.


Nu har jag en kort arbetsvecka framför mig, tre kvällspass...

Inga kommentarer: