onsdag 13 oktober 2010

I svampskogen igen..


Tillsammans med ett par vänner, och ett par hundar, har jag varit i skogen och irrat. Det är i alla fall vad mitt sällskap påstår. Nu är det visserligen så att något fattas i min hjärna när det gäller lokalisering, men så illa är det väl inte i alla fall. Jag travade glatt på och njöt och skogens dofter och alla löv på marken. Några svampar såg jag inte, men däremot fick jag höra glada rop när mina kamrater hittade trattisar i mitt kölvatten. Jag har helt enkelt inte svampögon. Eftersom dom var mina gäster idag, så fick jag deras svampskörd, så jag är inte ett dugg ledsen.


Efter några timmar åkte vi hem och åt äppelkaka med hemgjord vaniljsås. Där hörde jag inga klagomål, men man har synpunkter på med vilken hastighet jag rör mig i skogen. Jag anser i alla fall att skulle jag gå långsammare, så blev jag stillastående..Ingen håller med mig!

Inga kommentarer: