torsdag 26 augusti 2010

Fick en hälsning..


Idag fick jag ett SMS från mitt nya barnbarn! En suddig bild från ett ultraljud, men jag såg att han/hon stod på huvudet! Det ska bli så spännande.


Tänk att böcker ibland kan kännas så onödiga. Jag har tagit mig igenom Gamarna, av Maria Küchen, men jag förstår inte varför hon skrev den! Det fanns en viss spänning och nerv, annars hade jag lagt den ifrån mig tidigare, men den föll platt. Vilken bortkastad tid. Trots att jag är ordentligt trött på deckare så måste jag bara läsa Leif GW:s senaste, Den döende detektiven. Trots att han blir lite väl pratig ibland, så har han en humor som passar mig. Samtidigt läser jag en biografi om Jussi Björling, Tills vingen brister, av Yrsa Stenius. En fantastisk berättelse om en gudabenådad sångare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud, vart är vi på väg egentligen? Barn som sms:ar mormor redan ifrån mammas mage :-)
/Kurre

Anonym sa...

Tänk att man skulle få uppleva att DU tyckte det var bortkastad tid att läsa en bok!! jag tror jag dånar, ha, ha, ha.
Magen fortfarande i kaos!!!
Jag pallar snart inte mer....
Kramis, Ulla & Sudden