torsdag 19 augusti 2010

En härlig torsdag..


Tillsammans med dotter och måg har jag besökt Fotografiska, där bland andra Annie Leiboviz ställer ut sina fotografier. Man kan också fortfarande beskåda Lennart Nilssons fantastiska bilder, Ett barn blir till. Däremot vände vi i dörren inför Joel-Peter Witkins kontroversiella bilder Bodies. Lite väl magstarka bilder för mig.


En lätt lunch på Glasbruket Cafe & Galleri. Vi hann med en fika på Götgatan innan vi knallade tillbaka till vår parkerade bil. En härlig dag på stan!


Jag lägger in en bild från förra året när vi var på Glasbruket. Utsikten och vädret var likadant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv var jag o en väninna på Drottningholms super fina " hund rastplats " vilket kanon ställe!!! Vi var där i flera timmar, bland ca 20-25 andra LÖSA hundar, stora som små. Sen tog vi en promenad i slottsparken, en härlig dag! men jag glömde ju kameran naturligtvis!!!
Jobbar natt nu, men sen är jag ledig ett tag igen.
Kraaam

Farbror Nikos sa...

Länge sedan men det verkar ha varit en fin lunch hos oss. Vi har ändrat vårt namn till Farbror Nikos café & galleri och webbadressen till https://farbrornikos.se