måndag 3 maj 2010

Sköna maj välkommen..


Nu är det så otroligt vackert ute! Björkarna har musöron och backarna är fulla med vitsippor.


Nu har jag äntligen börjat läsa den nästan 1000 sidor långa Shantaram, av Gregory David Roberts. Mitt exemplar är inbundet, men jag får nog krypa till korset och låna dotterns pocketversion. Boken är så tung, så det är omöjligt att ligga och läsa den och väldigt otymplig att bära med sig.


Jag har lyssnat på en bok som så varmt rekommenderades av lyssnare på Storytel, Pepparkakshuset, av Carin Gerhardsen. Jag tyckte bara den var plågsam. Jag avskyr när man skildrar grymma, sjuka människor.


Idag blev det en härlig, solig promenad på Långholmen och en lätt lunch hos Lasse i Parken, ett trevligt café som ligger vid Västerbron.


Maken och jag har tittat oss igenom den kanske bästa engelska TV-serie som gjorts; Ashes to ashes. Jag har lånat alla tre säsongerna av en arbetskamrat och jag är henne evigt tacksam. Tur att det finns fler anglofiler än jag!


Jag lägger ut en bild från Långholmen och ut över Riddarfjärden. Underbara, vackra Stockholm!

Inga kommentarer: