måndag 10 maj 2010

Ännu en vecka..


Tiden går så fort. En ganska kylslagen vecka har passerat. Jag, som tycker bäst om att jobba kvällspass har gjort förmiddagar, tre stycken, och känner mig ganska utmattad. Nu överdriver jag, men det passar inte mig.


Idag har vi varit in och tittat på Beridna Högvakten. Det har vi gemensamt, maken och jag, vi älskar marchmusik och parader! Stockholm vimlar redan av turister. Idag var det mest ryssar, men jag hörde faktiskt både spanska och italienska. En riktigt lång promenad genom staden blev det också.


Som jag skerv i mitt förra inlägg, har jag börjat läsa Shantaram, men jag måste ta pocketversionen, annars kan jag aldrig ta den med mig. Boken är ju tjock som Svea rikes lag!


Lyssnade färdig på en söt liten bok, Rosa Elefanter, av Karin Brunk Holmqvist. Trivsam och humoristisk, en riktig feel-good-bok. Nu har jag börjat på en bok som jag tror blir väldigt intressant, Den röda grevinnan av Yvonne Hirdman. Jag är så innerligt trött på alla deckare, jag letar efter guldkorn, men det finns inte många.


Jag måste väl illustrera dagens utflykt med en bild, men det blir aldrig bra när det är en massa människor i vägen. Det är fler än vi som gillar pompa och ståt, tydligen. Jag kan bara föreställa mig hur det kommer att se ut runt slottet den 19:e juni!

Inga kommentarer: