söndag 25 april 2010

Söndagsutflykt..
















När jag vaknade imorse sa maken; ska vi åka till Trosa? Jag har fått tips från en kär vän att det är en fin stad. Det stämmer verkligen! Vi var kanske lite off season, men det är nog bara en fördel. Det vimlade inte direkt av båtfolk som jag kan tänka mig att det gör om ett par månader.










På Lena Linderholms galleri köpte jag en ljuvlig liten kanna som hon målat på sitt typiska färggranna vis. Tjejen i butiken berättade att dom kannorna målade hon när hon var konvalescent på Tallmogården. Intressant med lite bakgrundshistoria också.










Naturligtvis hittade vi ett mysigt litet café. Jag lägger in några interiörbilder därifrån. Vi avslutade vår lilla utflykt i naturreservatet Stendörren. Också ett tips från min vän. Fantastiskt vackert och jag kan tänka mig att det är väldigt välbesökt sommartid.










Lyssnade klart på Anne Holts, Frukta inte, igår. Visst var den spännande och hon skriver bra, men det blir för mycket på något sätt. Trots det kommer jag att läsa hennes nästa och nästa..Hennes huvudpersoner vill jag följa, de är intressanta personligheter.





Inga kommentarer: