måndag 13 november 2023

November..

 Häromdagen såg vi faktiskt solen en stund innan den gick ner. Den finns alltså! Jag vet att det är lite gnälligt. Det finns ju de som inte ser solen på månader.

I helgen får vi besök från Norge. Kort varsel, men så skojigt. Nu hoppas jag bara att det blir skapligt väder. De har många mil att åka.

En granne har lånat ut sina pump-gåstavar till mig. Vilka fantastiska pinnar. Man känner verkligen att man får jobba lite extra. Funderar på att köpa ett par själv.

Det här årets Allhelgonahelg åkte vi bara till mina föräldrars och min brors grav. Maken har mamma och tre mostrar som vilar på Skogskyrkogården i Stockholm, men nu tände vi fyra gravljus till dem vid minneslunden i Västerlövsta kyrka. Min väninna, som numera bor i Jämtland, har sina föräldrar på samma kyrkogård, så där placerade vi en lykta och en krans. 

Dotterns familj bor numera i egen villa. Mycket pyssel att bli färdig, men till helgen åker vi dit och inspekterar.

Och så har vi på pensionärsvis vaccinerat oss mot både Covid och säsongsinfluensan. 


Inga kommentarer: