fredag 27 oktober 2023

Över ett år har jag varit tyst...

Ett år går så fort. Det har ju faktiskt hänt mycket som jag borde ha dokumenterat. 

Sommaren var fin. Vi var lite oroliga att det skulle bli en olidligt varm sommar, så vi köpte helt enkelt en AC. Vi behövde bara använda den en vecka ungefär, men den finns där kommande år om värmen slår till. För mig är det omöjligt att njuta av tillvaron om det är runt 30.

I juni tillbringade vi några nätter på Trollnäs värdshus. Det ligger i natursköna Svärdsjö, där Lasse bodde innan vi flyttade ihop. Dalarna är otroligt vackert!


 



Vi passade på att besöka Falu koppargruva och Sundborn.

Sen blev det Jämtland igen. Jag hade varit där redan i april. Då åkte jag tåg. Det finns så mycket att se och uppleva där i fjälltrakten.





Yngsta dottern med familj flyttar in i deras nybyggda hus i början på november. Det blir dubbelt så långt för oss att åka dit, men för dem blir det ingen skillnad på resväg till sina jobb. Det har varit lite pirrigt för att vi är mitt i en lågkonjunktur och höjda räntor. Problemet har varit att sälja sin lägenhet, men nu är det på gång. 

Min förhoppning är att komma igång med bloggen helt och hållet för egen del. Det är så kul att läsa så småningom. OM mot förmodan min brorsdotter långt upp i norr läser det här vill jag ha glada tillrop😍










                                                                                                                                                                                                                                                                                                



                                




    

1 kommentar:

Anonym sa...

🙌🏻♥️