lördag 19 mars 2022

Nu är våren här...

 Vi har haft några riktigt fina veckor nu. Mycket solsken som tär på snön. Jag har sett blåsippor och tussilago.

Förra fredagen var jag och dottern på en fantastisk konsert med Tommy Körberg. Det var första gången på 2 år som jag blandade mig med ett folkhav av människor. Uppenbarligen gick det bra. Dagen efter kom jag på att jag tydligen varit borta på vår 20:e bröllopsdag! Maken hade inte heller tänkt så långt. Vi får väl fira lite extra om fem år.

Från och med nästa månad minskar min pension drastiskt. Det är ju något jag förutsett, så det kommer inte som någon överraskning. Det blir dock nödvändigt att vända på pengarna. Ingen av oss har några dyra nöjen så det rullar väl på som vanligt.

På torsdag åker jag upp till Jämtland igen. Det ska bli underbart! Där har inte våren kommit så långt som här, så det blir härligt att uppleva lite mer vinter. 




Jag bjuder på några vackra vårvinterbilder från Rosersbergsparken.

Inga kommentarer: