onsdag 2 mars 2022

Februari bara försvann...

Februari kändes som en bra månad, men den passerade obemärkt ändå. 

På ungarnas sportlov var jag och stora barnbarnet till Stockholm på en museirunda. Väldigt efterlängtat även från min sida. Två förlorade år när det gäller sådana nöjen. 

Många verkar tro att pandemin är över nu, men så är det ju inte. Fortfarande ligger många hundra inlagda på sjukhus p.g.a Covid. Visserligen är de flesta ovaccinerade, men smittan sprider sig ännu.

I Europa har vi ett pågående, vansinnigt krig. Ryssland, dvs Putin, håller på att invadera Ukraina. Han har hela världen emot sig, men dåren fortsätter. Förhoppningsvis lyckas man eliminera honom på ett eller annat sätt.

Våra härliga promenader fortsätter. Våra Icebugs har verkligen kommit till användning i vinter. Stundtals har det varit extremt halt. Det börjar verkligen kännas som om våren är nära nu.

Nu kan vi snart vänta oss besök från Norge. Vad vi har längtat! Om allt går som det ska får min systerdotter sitt körkort i april och då tar hon sin lilla dotter och bilar hit. 












Bilderna är tagna vid tre tillfällen. Först jag och stortjejen i Stockholm. Sen kommer en grillning i skogen med lilla familjen och sist makens och min utflykt idag till underbara Viby by utanför Sigtuna.

Snart börjar jakten på vårtecken. Undrar vem som hittar första blåsippan i år..


  

Inga kommentarer: