lördag 2 november 2019

November..

Ännu har vi inte fått någon snö, men måttlig frost på nätterna. Pelargonerna har fått flytta in och de blommar av hjärtans lust.

Ungarna har haft höstlov och så passade mina på att åka en sväng till Norge. Ett gott initiativ tycker jag, även om bilresan är lite väl lång för barnen. Här är de på besök i Oslo.



Själv har jag haft en bra månad med mycket sol och långa promenader. Förra söndagen var jag till Sala och intog Afternoon tea med några vänner. Trevligt och gott. Det blev en liten nostalgitur genom gruvområdet i Sala.  En träff med Uppsaladamerna har jag också haft. 

Idag är det Alla helgons dag, så i eftermiddag åker vi till Västerlövsta kyrka och tänder ett ljus och lägger ner en gravrosett. I veckan som kommer blir det Skogskyrkogården. Att åka dit en dag som den här är oklokt. Det är otroligt mycket folk och framför allt omöjligt att parkera. 

Förra veckan hade vi finbesök i skogen bakom vårt hus. Föreningen måste avverka ett antal döda träd och tog hjälp av hästar för borttransport av stockarna. Ett väldigt trevligt inslag i skogen. På bilden har de lunchrast. Så vackra djur!



När jag var i Uppsala hade jag lite tid över och gick en runda i de vackra kvarteren runt domkyrkan. Man håller på att renovera tornen och tanken slog mig att på den tiden dessa perfekta spiror restes fanns inga lyftkranar eller supersäkra byggställningar. Hur sjutton klarade de det? Säkert fick en och annan sätt livet till.




Inga kommentarer: