onsdag 10 oktober 2018

Ny månad igen!

Det är inte så att inget händer eftersom jag inte gör några inlägg. Det är helt enkelt så att jag glömmer.

Just ni har vi några brittsommardagar framför oss. På vissa håll ska temperaturen nå ända upp till 20 grader, men vi får nog nöja oss med 18. Helt okej!

Vår terrass är äntligen färdig. Lite finjusteringar återstår, så ännu kommer det att spring omkring karlar där ute, men vi kan i alla fall öppna dörren och jag kan vädra kläder. Något om jag verkligen saknat.

Både maken och jag har råkat ur för elaka småbarnsbaciller. En förkylning som för min del varat i över en vecka nu. Förra veckan var jag förresten till doktorn för att kolla blodtryck och förnya recept. Perfekt tryck! Så glad jag blev!

Mitt läsande och lyssnande fortsätter. Jag växlar ofta nu, eftersom jag köpt Storytel reader. Det är alltså deras egen läsplatta som är bunden till ett abonnemang. Eftersom jag har ett sådant, halvårsvis, är det väldigt smidigt. 

Den senaste veckan har jag helst velat stanna inne och tycka synd om mig själv, men längtan efter frisk höstluft fick ut mig på några promenader i alla fall. Det är otroligt vackert nu med alla höstfärger.





Förutom naturbilderna så är det barnbarnet när vi besökte Uppsala slott. Ska jag vara helt ärlig så var det cafeet vi besökte. Utanför har vi denna märkliga, men skojiga, installation. Jag förstod inte riktigt vad en symboliserar, men det är säkert något viktigt. Jag ser nu att jag inte fångat höstfärgerna på en enda bild, men jag lovar, de finns där.

Inga kommentarer: