onsdag 17 oktober 2018

Full fart igen..



Efter att ha varit förkyld och hängig i ett par veckor är jag tillbaka på banan igen. 

Vi har haft några dagar med fantastiskt brittsommarväder. Någon dag hade vi 20 grader och strålande sol! Nu är vi nere på för årstiden normala temperaturer.


Igår var jag och mina gamla arbetskamrater på höstens, för oss, första föreläsning. För mig har det inte passat tidigare och tydligen inte för dem heller. Det är ett sådant trevligt sätt att träffas på. Först föreläsningen och sen fika. Jag tar tåget, smidigt och billigt. Den här gången handlade det om Kyrkan mitt i byn. Om sockenkyrkor och deras historia. Väldigt intressant.

Till helgen får vi vara tillsammans med barnbarnen igen. Det är inte så ofta numer och det ska bli jättekul.

Bilderna är från härliga promenader i solskenet. Överst en vy över den nyanlagda äppelträdgården i Rosersbergsparken.


Inga kommentarer: