onsdag 18 juli 2018

Olidligt varmt...

Det har varit över 30 grader en längre tid nu. Det dränerar all energi ur kroppen. Tur att jag för det mesta inte behöver prestera något om jag inte vill.

Ungdomarna har flyttat nu och jag tycker verkligen synd om dem som har haft det så varmt. De hade god hjälp av kompisar och dotterns pappa.Vi tog hand om barnen. Det är en jättefin lägenhet och de trivs redan. Ungarna har funnit sig tillrätta även om Lilleman var lite förvirrad i början.

Det brinner i skogarna över hela landet. Brandförsvaret går på knäna och har begärt hjälp utifrån, medan våra egna helikopterpiloter njuter av semester. De får inte jobba fast de vill! Italienska brandflyg och norska helikoptrar får göra jobbet tillsammans med slutkörd markpersonal och frivilliga. Många hem har evakuerats. Det är katastroftillstånd.

Jag längtar efter svalka och regn!



Blommorna på terrassen trivs i alla fall. Min fina lilja har vackra orangea blommor och pelargonerna blommar som aldrig förr. Inget ont som inte för något gott med sig.



Inga kommentarer: