onsdag 15 november 2017

Dagarna går..

En behaglig tillvaro just nu. Bara lustfyllda, självvalda aktiviteter. Den här veckan blir det inget barnbarnspassande, men vi kan ju träffas ändå.

Jag tränar ett par gånger i veckan, men målet är tre gånger. Trivs väldigt bra på det gym jag valt. För kommande powerwalk i halkan har jag köpt skor med broddar. Det har börjat frysa till nu, så snart ska  de invigas.

Läser gör jag mest via öronen, men det är ett superbra alternativ. Ofta kan man även läsa samma bok om man skulle vilja det, men att få den uppläst ger verkligen ett mervärde. Alla dessa fantastiska uppläsare. Den senaste Milleniumboken, Mannen som sökte sin skugga, har lästs in av Stefan Sauk. Han gör boken till ett skådespel. Hur bär han sig åt egentligen?

Just nu har jag bara några minuter kvar på en bok som innehåller magi och andra skumma saker, men ack så spännande. Norra Latin, en roman i min smak.

Stora barnbarnet, snart sju, har äntligen tappat båda sina framtänder. Nu är hon en stor tjej. Den lille är fullt sysselsatt med att testa vilka möbler han kan klättra upp på. Kräver alltså full uppsikt hela tiden. 

Det är mitt microkosmos. I stora världen är det just nu mest elände. Det går inte att ta till sig allt, men folk har ett rent helvete på många ställen. .


Inga kommentarer: