tisdag 11 juli 2017

Tiden rusar..

En liten uppdatering är på sin plats. I fredags var jag, Yrvädret och dottern till Tom Tits experimentverkstad i Södertälje. En klar succé för barnbarnet. Hon är perfekt ålder för att hålla på med alla prylar som finns där. Fyra skojiga timmar blev det och lagom med folk, trots att det är semestertider. Ett fik med ekologiskt profil och det passar ju mig. Jag har tur att jag har folk omkring mig som inte räds köra bil i storstadstrafik, annars skulle jag aldrig komma någonstans.

Hallonparken har äntligen kommit igång ordentligt för den här säsongen! Jag, maken och Yrvädret plockade 1,6 kilo på ett litet kick. Härliga, ekologiska bär. Vi åt en ask och så styckefryste jag resten. Om några veckor ska vi dit igen.

Jag läste på skoj Per Schlingmans bok I maktens öga som utspelar sig på Gotland under Almedalsveckan. Han är ju inte direkt en man med åsikter som jag gillar, men det var kul att läsa den, dels för att vi nyss varit där och för att cirkusen pågick för full just då. Det är en deckare kanske jag ska påpeka. Schlingman har som partisekreterare under Reinfeld tillbringat åtskillig tid i den miljön, så jag utgår från att han vet hur det går till bakom kulisserna.

Folk klagar på vädret, men jag tycker det är ett fantastiskt fint sommarväder. Jag har inte suckat och stönat en enda gång pga värmen och det lilla regn som kommit har inte hindrat oss från att göra det vi vill. Jag har viss förståelse för de som vill tillbringa dagarna vid badstranden. Lite i kallaste laget kanske..





Det krävs nog en förklaring till bilderna. De första föreställer min "favoritmöbel" just nu. En superskön hängmatta! Sen var det hallonen och bilden under är de som jobbar med att hålla skadedjur borta från buskarna. Effektiva att hålla marken fri från sniglar och dylikt. Och sen den enda bild från Tom Tits som inte är rörlig. En damm med EN röd näckros. Vacker tycker jag.

Inga kommentarer: