tisdag 25 juli 2017

En intensiv vecka..

Nu har mina syskonbarn (vuxna) från Norge varit på besök. Det har varit fantastiskt roligt. Jag har försökt få in så mycket intressant som möjligt att göra, utan att stressa omkring. Exempelvis var vi till Gröna Lund en dag med lyckat resultat. Yrvädret har varit med oss varje dag för att leka med sin norska syssling.  Några norska ord har fastnat också och de förstod varandra riktigt bra.

Några slottsbesök, kyrkor och en hel del terrasshäng. En dag tog jag med småtjejerna till stranden. De badade men det var kallt i vattnet.

Nu har en åkt tillbaka till Norge och den andra med barnet fortsatte till Kroatien. Där är det i alla fall inte kallt i vattnet. Vi har haft otroligt tur med vädret. Sol varje dag och inte en droppe regn! 20-25 grader.

Sommaren fortsätter och den känns som evig just nu. Att inte behöva åka till jobbet igen känns helt okej. Jag kommer att vara med mina barnbarn när föräldrarna jobbar, så jag behöver inte vara sysslolös.




Det blev inte så många bilder tagna för min del. Fotdopp i Rosersberg, svanfamiljen vid Steningebadet och i väntan på middag på hotellet. 

1 kommentar:

Kristin sa...

En fantastisk uke! Takk <3