onsdag 15 mars 2017

Tre dagar kvar!

Nu är det seriös nedräkning. Jag försöker känna efter hur det kommer att kännas, men det går inte. Förmodligen en liten tomhet, men ingen längtan tillbaka till själva jobbet. Många arbetskamrater kommer jag att sakna, men vi kan ju träffas utanför jobbet. 

Igår, tredje tisdagen i Fastan, träffade maken och jag en f.d. jobbarkompis över en god semla. Den här gången blev det Tant Brun i Sigtuna. Deras semlor har bedömts att vara bland de bästa. Personligen föredrar jag att man blandar mandelmassan med inkråm från semlan plus lite vispad grädde, men det är sällan man får det så. Gårdagens var med en klump mandelmassa, till makens förtjusning.

Lilleman är förkyld och Yrvädret har börjat rida. Kommande lördagar ska jag ibland hålla lillkillen sällskap medan storasyster rider. 

Våren närmar sig, står på tröskeln, men är inte riktigt här än. Härliga tider väntar oss framöver. 

Det går alldeles utmärkt att klara sig med en bil. Jag saknar inte min  Clio. Såg att den är ute till försäljning nu, och de får inga problem att sälja den lilla pärlan. Inte en skråma och kort körsträcka.


En bild från en runda jag gjorde häromdagen. Lite is ligger fortfarande kvar i å-kanten. Nu är det läge att kika efter blåsippor bland fjolårslöven.

Inga kommentarer: