torsdag 23 mars 2017

Ständigt ledig!

Nu är det snart en vecka sen jag jobbade mitt sista arbetspass. Det blev inte så mycket jobba, om jag ska vara ärlig. Jag gick mest kring och kramades och var social. RC choklad bakade på beställning underbara kardemummalängder. 

Jag trodde nog att jag skulle känna åtminstone lite saknad, men så blev det alltså inte. Jag kan komma på mig med att tänka, som om jag fortfarande jobbar kvar, men känner enbart lycka när jag kommer på att det gör jag inte alls. Visserligen var det spännande mellan varven att vara med i hetluften, men det räcker med de år jag var där. Människor jag gillar extra mycket kommer jag att träffa i alla fall. Det är redan några träffar inplanerade.

Den senaste veckan har varit ganska hektiskt. Tagit tag i saker som har legat och väntat. Förberett lite för vår fjällvandring i september, kört sopor, kollat in gymmet, där jag ska teckna ett kontrakt när jag officiellt är pensionär. Ett litet enkelt gym med ett speciellt träningsrum för tjejer. Det gillar jag. Dessutom har jag varit barnvakt till Lilleman. Ett rent nöje. Han blev för övrigt 10 månader i förrgår.

Yrvädret kommer att få gå på den skola de valt som första alternativ, alltså där hon redan gått i förskola. Det var ett glatt besked. 

Inga kommentarer: