fredag 12 februari 2016

Semlor...

I tisdags var det äntligen dags att äta en semla. Vi var ett gäng arbetskompisar, tre stycken är numera glada pensionärer. Vi lyckades få ett bord för sex på mysiga Tant Brun i Sigtuna. Trevlig samvaro och goda semlor. Jag måste erkänna att det blev ytterligare en innan dagen var slut. Min plan är att baka semmelbullar till kommande tisdagar fram till påsk.

Jag har varit ledig den här veckan, två semesterdagar och resten fridagar. Helgen är fullspäckad med aktiviteter. Imorgon åker vi till Åland och tar med oss Yrvädret. Hon ska sova över här och vara hos oss tills mamman slutar jobba på söndag. Förhoppningsvis ligger den snö som föll i natt kvar över helgen. Dessutom måste hon få prova sina skridskor som hon fick till sin födelsedag. Även jag ska prova mina nyinköpta, men det ser jag inte fram emot. Det var ju några år sen sist...

Min bil genomgick sin första service igår. Ett år har gått och jag har kört ganska precis 1000 mil. 

Inga kommentarer: