torsdag 18 februari 2016

Influensatider..

Idag och imorgon är jag hemma och vabbar för lilla Yrvädret. Hon har troligen fått flunsan, av den höga febern att döma. 

I lördags var hon med oss till Åland på minikryssning med snusinköp. En trevlig båttur med lagom mycket folk ombord. 

Nu har jag ansökt om att få gå ner i tid 20%. Chansen att få den beviljad är liten, men värt ett försök. Det skulle vara så skönt att trappa ner lite, innan jag trappar ner för gott. Jag har inga hälsoproblem att skylla på, bara just att jag vill arbeta lite mindre. Förra gången jag sa det till HR-människan på jobbet svarade hon, "vem vill inte det". Inte så proffsigt sagt kanske..

Just nu har vi snö och någon minusgrad, så det är vitt och fint. Folk tjatar om vår och vårtecken, men det är ju bara februari än!

En liten bild på Yrvädret i vintermiljö, tagen på Alla hjärtans dag, alltså i söndags.

Inga kommentarer: