söndag 24 januari 2016

Spänningen är olidlig...

Yrvädret fyllde ju 5 år igår. Från oss fick hon ett par skridskor och någon måste ju lära henne åka..Lotten kan falla på mig, eftersom mamman är gravid och inte gärna ska trilla omkull på hårda isar. Alltså kollade jag på Tradera och började buda på begagnade skridskor. För säkerhets skull budade jag på två par. Nu leder jag tydligen båda budgivningarna! Har jag (o)tur blir jag ägare till två par skridskor. Nu har dottern och jag samma skostorlek, så det är ju ingen katastrof, men lite onödigt kan man tycka. Fortsättning följer..

Tyvärr har vi blidväder nu, så snötäcket kommer att sjunka och vägarna blir moddiga och skitiga igen. I fredags lämnade jag in bilen på invändig och utvändig tvätt. När den var färdigtvättad lade någon i handbromsen! Eftersom det dröjde några timmar innan jag hämtade bilen hade handbromsen naturligtvis frusit fast. Stor dramatik. Maken fick förklara för killarna hur man ska göra. Hinkvis med hett vatten på bakdäcken, sen löste det sig. Tur att han var med, annars har jag inte fått med mig någon bil hem den kvällen. 

Nu har jag fyra tidiga mornar framför mig sen ledig helg igen. 

Inga kommentarer: