torsdag 21 januari 2016

Fortfarande vinter...

De senaste dagarna har jag haft sällskap av en tjej ifrån Kiruna på mitt jobb. Hon och ytterligare tre kvinnor skulle introduceras i vårt jobb några dagar, för att kunna utföra samma jobb långt däruppe i norr. En väldigt trevlig upplevelse.Eftersom jag känner starkt för de där trakterna är jag glad att jag fick träffa dem och höra lite hur de har det i kylan.

Tårtor och lite kaffebröd är beställt till Yrvädrets födelsedagskalas.Varken jag eller dottern känner för att baka, så då får man betala istället. 

Den här koltrasten fick burra upp sig ordentligt förra veckan. Det var närmare 20 grader, men solsken. Sagolikt vackert. Tyvärr blir det blidväder i början på nästa vecka. Jag vill inte det! Snö och kallt fram till mars, sen kan det börja droppa från taken.


Inga kommentarer: