torsdag 31 december 2015

Nyårsafton!

Nu är det väl dags för en liten summering. Vid tillbakablick i tanken hände väl inte något speciellt, men några höjdpunkter kan jag nämna. 

I februari var det jämn födelsedag för maken. Vi valde att fira den i snö och kyla i Kiruna. Många höjda ögonbryn där, men vi vill inte ha värme i överflöd. Några härliga dagar i detta vinterland. Resan kommer förmodligen att upprepas i februari. I februari hämtade jag min nya bil.

Vad jag minns var det en härlig vår, mer efterlängtad för varje år. 

Semesterresan gick norrut, långt norrut. Faktiskt så långt man kan komma med bil. Ett fascinerande landskap. Vi är båda lagda åt det osociala hållet. Ju färre människor att trängas med desto bättre. Att träffa underbara släktingar i sameland var en höjdpunkt på den resan. 






Det finns vackra platser i Sverige också. Även där med viss avskildhet. En kollegas sommarhus ligger på Höga kusten. Har svårt att tänka mig en vackrare plats att tillbringa somrarna på.

Skellefteå när det är som vackrast.


Harsprånget. Svårt att förmedla storheten och vilket hårt arbete det ligger bakom detta massiva dammarbete.





En kort seglats med goda grannar, dotter och barnbarnet är också ett härligt minne. 




För övrigt har det mesta rullat på utan större åthävor. Första snön kom nu i mellandagarna och vi går mot ljusare tider. Jag ser fram emot ett nytt spännande år.

Inga kommentarer: