onsdag 23 december 2015

Kvällen före julafton..

Lugnet lägger sig över lägenheten. Det har inte varit speciellt stressigt över huvud taget, vi har bara gjort det vi verkligen vill. Igår bakade lilla Yrvädret och jag pepparkakor av degen maken blandade till för en vecka sen. Det kan inte finnas godare pepparkakor! Mandelbullar som ersätter köttbullar på mitt bord rullade jag igår. Ett perfekt recept som kommer att finnas i min lilla julreceptmapp framöver. 

En vanlig Jansson och två vegetariska har jag fixat idag, plus gröten som först blir frukost imorgon och sen apelsinris efter julmiddagen. Enkelt och gott. 

Yrvädret är peppad. Det blir en lång väntan tills julklapparna ska öppnas, men det har vi ju alla varit med om. Det är bara att vänta...

Nästa jul är vi ytterligare en. Då har det kommit ett syskon till Yrvädret. Det ser vi fram emot.


Bildbevis från pepparkaksbaket.

Inga kommentarer: