tisdag 4 mars 2014

Idag är det dags!

Årets första semla! Vi är ett gäng som håller på traditionen att äta semla på Fettisdagen, som infaller idag, väldigt sent om ni frågar mig. Eftersom påsken är sen så blir det så. Det är nåt med fullmånen efter en viss dag. Ni får googla helt enkelt...

Idag, eftersom vi jobbar, har vi beställt från RC Choklad, som finns på Arlanda. Hoppas nu att jag inte blir besviken. Förra året tyckte jag att bullen var lite torr. Jag ska be maken baka en sats, så vi kan göra egna de återstående sex tisdagarna.


Igår började jag jobba 5:30! Okristligt! Nu förstår jag hur zombisarna känner sig och varför de är så arga. Jag såg förmodligen ut som en, när arbetsdagen började närma sig slutet. Trevligt sällskap gjorde dagen lite lättare i alla fall. Aldrig mer, om jag får bestämma!

Lilla Yrvädret har hamnat i en trotsperiod så ibland är det lite livat. Utbrotten går fort över som tur är, och då är hon sitt vanliga, soliga och pladdriga lilla jag igen.

 

Inga kommentarer: