torsdag 20 juni 2013

Lite förberedelser..

Eftersom jag inte kommer att vara hemma på förmiddagen i morgon, Midsommarafton, har jag förberett lite, så att resten av familjen inte behöver stressa. Jag hoppas komma hem till en nästan färdig buffé. Det jag har bidragit med är en smarrig Västerbottenpaj.



Apropå matlagning..Jag brukar göra allt från grunden. Ett måste för det mesta när man är vegetarian, men jag har hittat ett fantastiskt alternativ, när orken eller fantasin tryter. Kaxiga Paolo Roberto har verkligen funnit sin nisch. Hans färdiglagade pastarätter, helt utan onödig tillsatser, är något utöver det vanliga. Det var min äldsta dotter som tipsade mig, och jag var till en börja skeptisk. Efter att har prövat hans Ravioli funghi porcini, är jag övertygad. Så fantastiskt gott! Serverat med lite olivolja, färskriven parmesan och en sallad blir det en festmåltid. Det genialiska sättet att tillaga det, gör inte saken sämre. Man smälter lite smör, häller i pastan, 3dl vatten och brassar på till vätskan försvunnit. Inget onödigt vattenkokande. Priset är kanske ett aber. För en stor familj fungerar det inte, men är man bara två, som vi, så kan man gott unna sig ibland.

Inga kommentarer: