torsdag 27 juni 2013

Återhämtning...

Det var skönt att ha två fridagar den här gången. Igår tog jag en tur in till stan. Är på jakt efter fler luftiga och snygga blusar/tunikor. Det är hopplöst. Om det inte är fel färg så är det mönster som påminner om min mammas gamla städrockar! Så fult!

Annars är ju Stockholm fantastiskt, som jag brukar tjata om. Jag har hittat en liten oas i Gamla stan. Trots mitt obefintliga lokalsinne lyckades jag leta mig dit igår. Brända tomten heter det, med ett kafé som heter Under kastanjen. Jag har ännu inte prövat det, utan sitter bara på det lilla torget, just under en stor kastanj, och tittar på folk. Ingen biltrafik eller annat stök som stör. Man kan undra varför jag överhuvud taget ger mig ut i storstadens vimmel, när jag helst vill ha lugn och ro, men så länge det finns andningshål är det helt okej.

Inga kommentarer: