onsdag 29 september 2010

Frustration i kubik..


Igår upptäckte jag en ny sida hos mig själv. Jag blev frunktansvärt frustrerad när min annars så perfekta mobil, inte ville fungera som vanligt. Jag, som brukar lyssna på böcker och musik, kunde inte få till det. Dessutom var jag tvungen att kontakta min teleoperatör för att utöka min surftid. Jag hamnade, efter mycket knappande i telefonkö. 35 minuter och 56:e plats i kön! Bara det, kan få en normalt funtad människa tokig. Jag väntade tåligt i kanske tio minuter när jag plötsligt blir bortkopplad! Det satt som en klump i magen på mig och jag tänkte att det här fixar jag aldrig.


Efter några timmar när jag lugnat ner mig gjorde jag ett nytt försök med operatören och då gick det som på räls. Dessutom kom jag av egen kraft på vad som var felet med mobilen och allt var plötslligt frid och fröjd. Det är skrämmande att tekniska prylar ska styra ens liv på detta sätt och förstöra ens goda humör. Å andra sidan skulle jag inte vilja vara utan alla dessa finesser, så det är väl bara att gilla läget.

Inga kommentarer: