fredag 19 mars 2010

Fredag och ledig..




Igår läste jag ut Brytpunkt Uppsala. Det är den femte boken av författarna Ulf Broberg och Peter Lundström. Här rör det sig inte om några litterära mästeverk men nog så spännande. Främst tror jag det beror på att handlingen urspelar sig i mitt närområde och det ger en extra dimension. Man ser platserna framför sig under berättelsens gång. Skickligt hantverk i varje fall.




Naturligtvis lyssnar jag också. Just nu är det den tredje boken av Carina Burman om författarinnan Eutanasia Bondesson som reser runt i världen och löser små och stora mysterier. Vi befinner oss på mitten av 1800-talet. Hästen från Porten är titeln. Boken är både underhållande och bildande. Man får lära sig en hel del om den perioden i historien.




Jag har givetvis börjat läsa en bok på det traditionella viset också. Hjärnkoll på vikten, av Martin Ingvar och Gunilla Eldh. Den intressanta utgångspunkten i boken är, att övervikt helt enkelt beror på hjärnans belöningssystem. Har bara läst ett par kapitel, men den lockar till mer läsning, helt klart.




Inga kommentarer: