måndag 21 december 2009

Det är var ju riktigt kul!

Läsandet fortsätter på alla tänkbara vis. Förra veckan hade jag en bok på gång i bilen, en på mp3 i mobilen och en på det vanliga viset. Då gäller det att hålla isär berättelserna och komma i den rätta stämningen.

Boken i bilen var Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri. Det var hans bror som läste och det gjode han suveränt!

Boken i mobilen var Mordets praktik av Kerstin Ekman. En fantastisk inläsning av Krister Henriksson. Det tredje, som jag läste på traditionellt vis var Henning Mankells senaste, Den orolige mannen. Den har jag fått lägga åt sidan tillfälligt, till förmån för en biblioteksbok med kort lånetid. Det är en deckare som Leif GW livligt har rekommenderat och jag förstår honom. Hollywood Station av Joseph Wambaugh är nog den bästa kriminalroman jag läst och jag förstår varifrån den gode Leif GW har fått sin berättarstil....

Inga kommentarer: