onsdag 7 april 2021

Oj, vad tiden går...

 Jag fick en påminnelse häromdagen (av min förmodligen enda läsare) att det är hög tid att uppdatera bloggen.

Nu har vi i alla fall vår. Just nu är det kyligt, men vi har också haft varma dagar. Alla efterlängtade vårblommor har kommit. 

Maken och jag är ute och vandrar varje dag om inte vädret är alldeles för dåligt, Det har blivit ett behov för oss båda och det är ju ett sunt behov. Mitt mål är minst 2 mil i veckan och gärna i skogen. 

I väntan på vaccinering håller vi oss fortfarande för oss själva. Lilla familjen träffar vi utomhus. Svärsonen har haft covid och dottern har blivit vaccinerad. Förmodligen har båda barnen också haft sjukdomen. Båda hade feber någon dag, men det var allt. 

Smittspridningen ökar fortfarande. Den brittiska mutationen är mer smittsam och folk håller inte avstånd. Hur svårt kan det vara?

Det var ju tänkt att alla i vår ålder skulle vara färdigvaccinerade i april, men eftersom tillgången på vaccin har varit dålig, får vi vänta till slutet på maj. I år blir det i alla fall Gotland.







Vi läser otroligt mycket, både maken och jag. Har man Storytel blir man aldrig utan något att läsa. Numera  är det e-böcker som gäller. Jag lyssnar väldigt sällan. 

Bilderna är några vårtecken. Isen försvann på två dagar i Rosersbergsviken.

Inga kommentarer: