torsdag 17 augusti 2017

Långt in i augusti..

Ingen uppdatering alls hittills i augusti. Det beror helt enkelt på att jag har passat barnbarn och att inte mycket annat har hänt.

Det är intensiva dagar och åldern tar ut sin rätt. Vi har haft en otroligt tur med vädret om vi, maken och jag, får säga vår mening. Lagom varmt och någon regnskur då och då. 

Yrvädret har börjat på fritids och nästa vecka börjar sexårsverksamheten, även kallad Nollan på vissa skolor. Hon är entusiastiskt och allt är frid och fröjd. Maken hämtar henne på eftermiddagen och det är jag tacksam för.

Det har blivit mycket Storytel på senaste tiden. Vilken skattkammare det är! Just nu lyssnar jag på Spåren av kungens män, av Maja Hagerman. Otroligt intressant historia från en tid jag vet väldigt lite om. Jag tycker lite synd om dem som inte kan lyssna på böcker, för det ger verkligen ytterligare en dimension till boken.

I helgen hade vi besök av de stora barnbarnen och en pojkvän. Det är inte ofta vi ses och det är tur att det finns Facebook och Instagram så att jag har lite koll på deras liv i alla fall. Det var bara stora dottern som fattades vid middagsbordet. Kul med en liten kille bland alla tjejer!



Inga kommentarer: