måndag 18 juli 2016

En vecka fylld av jobb..

Den här veckan blir det bara en enda fridag. Jag skulle vilja få till en dag för Skansenbesök med Yrvädret, men vi får väl vänta till semestern. 

Vädret är bra. Lagom varmt för mig, men kanske inte badväder som många saknar. Det ska i alla fall bli varmare framöver, så det blir nog möjlighet att doppa sig.

Hemska saker händer i vår omvärld! Ett fruktansvärt illdåd, möjligtvis terroristdåd, i Nice och ett misslyckat kuppförsök i Turkiet där många fick sätta livet till. Det känns som om det kommer närmare.

Lillebror växer. Nu är han 8 veckor.

Jag plockade ett par liter blåbär i helgen. Det finns massor i vår lilla skog, men tyvärr är de små. En god paj blev det i alla fall och lite i frysen. Jag måste ge mig ut i andra skogar för att hitta bär med lite storlek. Risken finns då att jag går vilse, men jag får väl använda GPS:en. Hur man nu gör....

Inga kommentarer: