fredag 6 februari 2015

Tillbaka från vinterlandet...

Igår kom vi tillbaka från vårt lilla äventyr i Kiruna med omnejd. Det var en härlig upplevelse, trots att vi inte kunde göra något av det vi planerat, på grund av kylan och vädret i övrigt. Norrsken, prio ett på min lista, var omöjligt, för det var ett fint, fint snö i luften hela tiden som skymde sikten. Att åka hundspann eller snöskoter lockade inte heller. Däremot hade vi hyrt en bil som vi nyttjade flitigt. Planen är att även åka upp på sommarsemestern.














Idag har jag hämtat min nya, fina bil. Jag har inte hunnit köra så mycket än, men de följande dagarna ska vi bekanta oss med varandra, min Clio och jag. Det är många finesser som inte ens maken har i sin relativt nya bil.

Jag lägger in några rejäla vinterbilder. Ingen kan tvivla på att vi är i Lappland.

 

Inga kommentarer: