måndag 21 juli 2014

Fortfarande semester..

Och solen bara skiner och skiner...

Vi har så mycket för oss, så jag kommer inte ihåg allt. Underbart att ta dagarna som de kommer utan måsten. Nu har vi bara en vecka kvar. Vi får hoppas att nästa semesterperiod blir lika fin, för dem som har sin kvar.

Begravningen vi var på var sorglig och fin. Jag är glad att jag fick vara med och det är fortfarande helt obegripligt, det som hände.

I fredags var vi till Mariefred och Gripsholms slott. Målet  var att maken ville se det berömda uppstoppade lejonet, men slottet hade mycket mer att erbjuda. Det var en fantastisk upplevelse, måste jag erkänna. Att jag aldrig varit där tidigare! Vi var lite besvikna att man inte fick fotografera, maken ville ju ha en schyst bild på lejonet. Säg inget, men han smygfotograferade! Tråkigt nog står den inne i en glasmonter, men ett porträtt framifrån blev ganska bra. Jag tror inte att det tagit någon skada, då ingen blixt användes. 


Idag var vi till Skansen. Varje sommar ska ha minst ett besök på underbara Skansen. I fyra svettiga timmar knallade vi runt och gjorde allt det man ska när man har men 3½-årig tjej med sig. Maken och jag får återvända och göra det som man gör när man inte har barn med sig. Då undviker vi djuren och Galejan och koncentrerar oss på alla vackra hus och fina miljöer. Det var i alla fall en väldigt trevlig dag och hundralapparna bara fladdrade iväg. Det är dyrt att turista i Stockholm.

Yrvädret och Lemuren matchar varandra i klädsel!

Inga kommentarer: