söndag 28 juli 2013

Magisk kväll..

Gårdagskvällen var som en perfekt repris på en sommarkväll för exakt två år sen. Maken och jag var på Galejan, Skansen, och lyssnade på BAO med Tommy Körberg och Helene Sjöholm. Inramningen var suverän, med härligt väder och massor av entusiastiska människor. De flesta i vår egen ålder och äldre. Det är nog den publiken som uppskattar Benny Andersson och hans gäng mest. Det är ju meningen att de som vill ska kunna dansa, men det erbjuds väldigt lite plats till det. Resten av publiken vill komma så nära scenen som möjligt och då blir det trångt.

Maken och jag höll oss på behörigt avstånd, där man inte trängdes. Musiken hörs ju ändå, och ibland kan man gå närmar och kolla på storbildsskärmen. Galejan är som en Folkets Park. Jag får samma känsla som alla kvällar jag tillbringat i Heby Folkets park. Bara att det här är tusen gånger bättre.

Nu har det varit en värmebölja en längre tid. Uppåt 30 grader varje dag, men nätterna är svala och sköna. Jag har promenerat de få kilometrarna till parkeringen varje kväll jag jobbat. Ibland med sällskap, ibland utan. Ljuvligt!

Nu återstår en veckas arbete och sen har vi semester!

Bilden är tagen från Skogaholms herrgård vid halvsextiden på kvällen.

Inga kommentarer: