måndag 20 maj 2013

Sommar och sol..

Nu har jag varit ledig några dagar. Det är otroligt vad det händer mycket nu i naturen. Idag såg jag att syrenerna börjar blomma!

Mitt lilla Yrväder lever verkligen upp till sitt smeknamn (bara här på bloggen). Till min stora glädje visar det sig att hon gillar att knalla i skogen. I Momos skog. Vi har en liten skog bakom huset och där gör vi utflykter. Idag hittade vi faktiskt en riktig koja i ett träd. Där låg både tändare och cigarettpaket, så jag utgår att det är några barn i 10-12-årsåldern som har byggt den. Det är härligt att se att dagens barn gör samma saker som vi gjorde som barn, trots allt snack om dataspel och annat fördärv.

Att installera min nya mobil var inte så enkelt som jag trodde. Det behövdes tydligen en annan typ av SD-kort. Jag rådfrågade mågen, som har en likadan, och han sa att jag måste ringa till Telia och beställa ett! Jag såg mig själv sitta i timmar i telefonkö, men det måste göras. Till min stora förvåning kom jag fram direkt och samtalet slutade med skratt. En fantastisk service! Antingen hade jag en otrolig tur, eller så har Telia tagit åt sig av kritiken och skräpt sig.

Bilden är tagen vid en promenad i Rosersbergs slottspark häromdagen.

Inga kommentarer: